Un dels elements més importants per a la seguretat dun cotxe són els pneumàtics. És per això que en aquest article t'explicarem els punts a parar atenció:
-Temps normal dús
- Qualitat i antiguitat
- Primers quilòmetres d'ús
Per regla general es diu que cal canviar els pneumàtics cada 40.000 quilòmetres, això aplica si són de bona qualitat i els hem donat un ús normal, si aquest és el teu cas, és hora que facis una petita inversió en la teva seguretat i renovis els teus pneumàtics.
En els darrers anys són habituals les ofertes, algunes sorprenents, a l'hora de comprar pneumàtics nous, aquests preus imbatibles són perquè les cobertes són de segones marques o bé que els pneumàtics que et volen vendre a bon preu formen part d'estocs que cal saldar. Compte amb això perquè de vegades el que és barat acaba sortint car, per què? perquè no totes les marques ofereixen la mateixa qualitat , i encara que els pneumàtics no caduquen cal anar amb compte, si estan mal emmagatzemats poden perdre part de les seves propietats que ens garanteixen la seguretat suficient.
Què et recomanem davant d'això? La millor precaució és, abans que et muntin els nous pneumàtics, comprovar que la data sigui recent i que no t'estan venent unes unitats que fa mesos o anys que estan emmagatzemades en condicions dubtoses.
Com és un emmagatzematge correcte? L'ideal és fer-ho a les fosques, tapats i en una temperatura mitjana que oscil·li entre els 15 i 20 graus centígrads, preferiblement estirats i recoberts de parafina per protegir-los de l'exterior. Si s'emmagatzemen així, els pneumàtics poden durar molts anys en vigència i assegurant-nos un bon estat.
Com se sap la data de caducitat d'un pneumàtic? Molt senzill. Només cal comprovar la informació que figura al mateix pneumàtic, en una el·lipse que amaga un nombre de quatre xifres: l'anomenat número DOT . Les dues primeres xifres indiquen la setmana de l'any i les dues darreres l'any de fabricació.
Un altre punt a tenir en compte és que no serveix de res preocupar-se de muntar pneumàtics amb dates de fabricació apropiades si després descuidem altres aspectes vitals per a la nostra seguretat, com l'estat en què finalment t'instal·len els pneumàtics.
Per si no ho sabies, els pneumàtics són tractats amb parafina per protegir-los de la llum, la humitat o la calor. Aquesta substància enganxosa i relliscosa pot convertir-se en un element perillós si el taller que t'instal·la els pneumàtics no ha procedit a la neteja adequada abans de muntar-te'ls, és per això que recomanem conduir amb precaució els primers quilòmetres després d'un canvi de pneumàtics, una dotzena de quilòmetres n'hi ha prou perquè les possibles restes de parafina es desprenguin del pneumàtic i aquest arribi al 100% de les prestacions.
Tot això cal tenir-ho en compte per a la ITV?
Curiosament, ni la data de fabricació ni l'estat d'emmagatzematge dels pneumàtics no són factors que es tinguin en compte a l'hora de passar la ITV del cotxe. Els procediments habituals de les estacions dinspecció tècnica de vehicles no fan cap referència a ledat dels pneumàtics. La ITV només exigeix que les dimensions, codis de velocitat i de càrrega dels pneumàtics coincideixin amb els que figuren homologats a la fitxa tècnica del vehicle, que no tinguin un desgast no superior a 1,6 mm del dibuix i que compleixin amb totes les homologacions en vigor.
De totes maneres, si vols estar segur que els pneumàtics nous del cotxe siguin els adequats i que es troben en òptimes condicions, acosta't a alguns dels nostres tallers oficials !