Aquest any arrenca la Fórmula E

Aquest any arrenca la Fórmula E

És acceptat majoritàriament que la mobilitat elèctrica jugarà un paper important en el futur. I, sens dubte, el millor aparador durant aquests darrers anys per al desenvolupament de nova tecnologia aplicada a l'automòbil ha estat la Fórmula 1 . Amb aquest afany i objectiu, s'ha creat la FIA Fórmula E Championship . La Fórmula E és un nou concepte de campionat de la FIA, disputat per monoplaces propulsats exclusivament amb energia elèctrica . Representa una visió de futur sobre on pot caminar la indústria de l'automòbil els propers anys, i permetrà a aquesta indústria accelerar el desenvolupament de la motricitat elèctrica aplicada a l'automòbil, impulsant l'interès de la mobilitat elèctrica per tot el món.

La primera edició del campionat Fórmula E es disputarà de setembre de 2014 a juny de 2015 , i estarà formada per 10 curses, que es disputaran al centre de 10 grans ciutats, com són Londres, Berlin o Los Angeles, els circuits de les quals passaran pels llocs més emblemàtics de cada urbs. La raó de realitzar el campionat a l'interior de ciutats és per acostar l'espectacle a la màxima massa social, i generar un gran interès i debat sobre aspectes fonamentals de la mobilitat elèctrica , com ara la sostenibilitat i el respecte al medi ambient.

Ja es coneixen els 10 equips que participaran a la Fórmula E, entre els quals podem veure equips com el Mahindra Racing , que participa a Moto 3, el Virgin Racing , del magnat Richard Branson, o el Venturi , un dels fundadors del qual és l'actor Leonardo DiCaprio . El format de cursa serà diferent del que estem habituats a veure a la Fórmula 1. Cada equip estarà compost per dos pilots , però els entrenaments, classificació i cursa tindran lloc en un sol dia, per reduir els costos dels equips, així com el impacte en la mobilitat de les ciutats amfitriones.

Els monoplaces estaran limitats en carrera a 180 CV, però podran utilitzar en un nombre limitat d'ocasions un sistema boost “Push-to-pass” , exclusivament per als avançaments. Amb aquest sistema, el monoplaça disposarà durant uns segons amb una potència addicional de 90 CV. Durant el transcurs dels entrenaments lliures i classificació podran disposar de la potència màxima (270 CV). A cada cursa, els pilots hauran de realitzar obligatòriament dos pit stops, que seran utilitzats perquè el pilot canviï de monoplaça al box. Això és perquè les bateries actuals no permetrien realitzar totes les voltes que es compondrà una cursa completa, per la qual cosa s'ha pensat en el canvi de monoplaça, que afegirà més espectacle a la cursa.

Esperem amb ànsies l'inici d'aquest campionat, que sens dubte farà parlar molt i pot marcar un abans i un després en la mobilitat elèctrica.

Per a més informació sobre la Fórmula E fes clic aquí

Francesc Buyolo.

Enginyer industrial i coautor de diverses publicacions tècniques, ha desenvolupat la seva carrera professional a la indústria automobilística, on s'ha especialitzat en la postvenda de l'automòbil, mobilitat elèctrica i tecnologia GLP. Actualment és director comercial i d'operacions de l'empresa Emovement, importadora i distribuïdora del primer vehicle elèctric que es va comercialitzar a Espanya, el Reva.