Circular amb moto per ciutat pot ser una gran experiència, però sempre hem de tenir present que els riscos per a la nostra seguretat són més grans que els dels conductors d'automòbil. Tenint en compte que la carrosseria és el nostre cos i que sobre dues rodes l' estabilitat és menor que sobre quatre i la distància de frenada més gran , cal extremar les precaucions per evitar les col·lisions i acostumar-nos a una conducció intuïtiva .
Moure'ns per ciutat és molt diferent de fer-ho en carretera oberta i hem d'estar molt atents a tot allò que ens envolta i evitar les sorpreses. Juga a favor nostre el fet que els conductors de moto estiguem més elevats que la resta i, per tant, tinguem major camp de visió , així que aprofitem-ho. Intentem preveure les maniobres d'altres vehicles , com els girs o canvis de carril, i evitar situar-nos en un angle mort per als retrovisors.
A la moto, és essencial la gestió del nostre propi espai de seguretat , frenant, accelerant o canviant de posició tenint en compte els que ens envolten. El primer que cal tenir en compte és que la distància que hem de mantenir respecte als altres vehicles és més gran que l'hauríem de mantenir si conduíssim un cotxe. Així mateix, hem de mirar molt per davant nostre i, quan el trànsit sigui intens, portar els dits al fre. És important evitar les maniobres brusques, circular per la part dreta del carril i mantenir una postura natural i relaxada.
Avançaments amb distància
Quan vulguem avançar, hem de situar-nos a la major distància possible respecte del vehicle a excedir i fer-ho a una velocitat que no sigui ni excessivament ràpida – no disposaríem de temps per reaccionar davant una maniobra inesperada de l'altre – ni excessivament lenta – duraria massa, incrementant-se el risc de xoc. D'altra banda, si la nostra velocitat és inferior a la de la resta, ens situarem al carril de la dreta, permetent que ens avancin per l'esquerra, però no facilitarem aquells avançaments que ens puguin posar el perill.
En la circulació entre cotxes en moviment, a banda de mantenir sempre la distància de seguretat adequada , el millor és que ens col·loquem a la dreta del carril , cosa que no només facilitarà que siguem vistos per la resta de conductors sinó que a més ens permetrà esquivar més fàcilment al vehicle del davant en cas d'una frenada brusca. Quan, en canvi, circulem entre cotxes aturats el més important és fer-ho a poca velocitat i estar atents als seus ocupants, per si obren una porta o treuen un braç per la finestreta.
Finalment, és recomanable facilitar sempre les maniobres als altres conductors , ja que així evitarem moltes situacions perilloses per a nosaltres. Hem de procurar anticipar-nos a aquestes circumstàncies i tenir present que sovint els conductors de vehicles no són conscients que estan envaint el nostre carril. Independentment que sigui l'altre el responsable de provocar les situacions de risc, és imprescindible que prenguem la iniciativa per resoldre-les, ja que recordem que nosaltres som la part més vulnerable sobre l'asfalt .
Si estàs pensant en comprar-te una moto, a Motospazio , els millors especialistes estan esperant-te per resoldre els teus dubtes i ajudar-te a trobar el que necessites.