Les flotes de vehicles de l’empresa han de ser prà ctiques i eficients. Per aquest motiu, els seus gestors acostumen a apostar per incorporar-hi vehicles ecològics (hÃbrids, elèctrics o propulsats amb gas natural comprimit). I és que les despeses de consum de combustible és un dels elements claus d’una d’eines que empren aquests gestors per prendre decisions: el TCO, que en anglès abrevien el cost total de propietat, el factor que determinarà l’elecció final entre un automòbil o un altre i que engloba el cost total que li suposarà a l’empresa la utilització del cotxe al llarg de la durada del contracte. A continuació, us donem cinc raons d’eficiència a tenir en compte a l'hora d'adquirir noves unitats per a una flota d’empresa.
Preu d'adquisició. Els preus dels models hÃbrids, grà cies a la seva rà pida expansió i a la reducció de costos de producció, s'estan equiparant cada vegada més amb els dels motors de combustió. D’altra banda, també hi ha altres avantatges durant el procés de compra. A Espanya, per exemple, els models hÃbrids estan exempts de pagament de l'impost de matriculació si tenen emissions de diòxid de carboni (CO2) per sota dels 120 grams per quilòmetre.
Consum de combustible. Una de les virtuts dels hÃbrids és que poden circular durant uns quilòmetres en mode elèctric (sense emissions ni consum). Això fa que aquests models permetin un estalvi significatiu en la despesa de carburant, principalment en el seu ús urbà , on pot arribar fins al 40% de disminució en comparació d'un model de gasolina de similars caracterÃstiques. Aquesta rebaixa de consum és molt rellevant en els vehicles d'empreses que experimenten un alt quilometratge anual.
Pneumà tics. Els pneumà tics són un dels elements d’anà lisi que més es tenen en compte per part dels gestors de flota a l'hora de determinar el TCO dels models amb els que construir del seu parc mòbil, ja que la substitució dels mateixos d'una forma periòdica acostuma a estar inclosa en els contractes de renting. En aquest sentit, els hÃbrids també juguen amb un avantatge, ja que munten pneumà tics de baixa resistència a la rodada, amb el que aconsegueixen menors consums de combustible i tenen una major durada.
Manteniment. Una altra de les claus que afecta notablement al cost total de propietat d'un vehicle en flotes de les empreses i, sobretot, que es trasllada a la quota que han de pagar mensualment les empreses, és el manteniment. Els professionals del renting treballen amb estudis de fiabilitat que poden provocar que la quota augmenti o disminueixi. En el cas dels hÃbrids, els rà tios de fiabilitat són molt satisfactoris. A més, els hÃbrids acostumen a tenir una major garantia que els cotxes amb motor convencional: cinc anys o 100.000 quilòmetres per als components del sistema hÃbrid.
Valor residual. Aquest concepte es cabdal en un renting. D’una banda, determina la quota mensual que s'haurà de pagar pel renting del cotxe i, d’altra banda, marca el preu de recompra d’aquests vehicles un cop finalitza el perÃode establert en el contracte (normalment tres anys). En aquest sentit, els models hÃbrids tenen uns millors valors de recompra i de venta al mercat de segona mà , ja que incorporen l'última tecnologia del mercat. Són uns cotxes extremadament fiables i tenen uns consums de combustible i unes emissions de diòxid de carboni inferiors als vehicles de combustió.
L’oferta de vehicles hÃbrids, però també la d’elèctrics i propulsats combustibles alternatius com el gas natural comprimit (GNC) va a més. Volkswagen, per exemple, en té quatre models. Dos hÃbrids endollables, el Golf GTE i el Passat GTE. I dos elèctrics, el e-Up! I el e-Golf. Skoda també té un ‘ecològic’ a la seva gamma, el Octavia GNC. Renault, per la seva banda, no en té cap hÃbrid a la seva gamma, però en té tres elèctrics 100%: el Twizy, el Zoe i la Kangoo ZE. Un cas semblant és smart, que ha comercialitza versions electric drive pels seus dos models.
Altres marques, com Hyundai, tenen un hÃbrid i un elèctric a la seva gamma: les respectives versions del Ioniq. D’altra banda, SEAT no té ni hÃbrids ni elèctrics però disposa actualment de tres models que circulen amb GNC: el Mii Ecofuel i el Leon TGI i ben aviat estarà disponible el Ibiza TGI. Finalment, les marques premium també han apostat pels hÃbrids. Audi, per exemple, en té dos: el A3 Sportvan e-tron i el Q7 e-tron quattro. Mercedes-Benz, per la seva banda, té una amplia oferta de vehicles equipats amb sistemes alternatius de propulsió.
MOVENTO ET RECORDA…
Els automòbils ‘ecològics’, a més d'incorporar l'última tecnologia, també permeten estalviar a la teva empresa des del primer moment