Monlau entrevista Joan Anton Campmany, Director de Motospazi

Recentment el centre de formació Monlau va entrevistar Joan Anton Campmany, Director de Motospzio. A continuació es recull l'entrevista íntegra realitzada per Monlau.

 

Avui entrevistem el director de Motospazi, Joan Anton Campmany, un amant de la moto i un innovador que creu que lús de la moto és la solució per aconseguir que Barcelona sigui una ciutat plenament sostenible.

La sòlida formació i dilatada experiència de Campmany al sector de l'automoció ho han fet arribar fins a Motospazio, on dirigeix un equip de professionals amb un objectiu molt clar: ser un referent del sector de la distribució de motos.

  • Què és Motospazi?

Motospazio és el primer concessionari oficial de motos que va posar en marxa el Grup Movento l'abril del 2014 per distribuir totes les marques del grup Piaggio a Barcelona ciutat. Segueix un concepte innovador (Urban Mobility Store) focalitzat en donar un servei integral de venda i postvenda i oferir un tracte personalitzat i de qualitat a tots els clients.

 

  • Com veus el mercat de la motocicleta actualment? I a mitjà termini?

El mercat de la motocicleta a nivell nacional ha patit la crisi més gran de la seva història, passant d'unes vendes acumulades de més de 400.000 unitats a situar-se a menys de 100.000 unitats el 2013.

Afortunadament, des del 2014 la tendència s'està invertint i ja portem molts mesos de creixement sostenible. Esperem acabar aquest any a prop de 150.000 unitats venudes i ens agradaria aconseguir la xifra de 250.000 unitats en els propers anys. Si això passa, significarà que el sector està definitivament recuperat i que és fort. Tampoc no podem oblidar que Barcelona i Catalunya representen més del 25% del mercat nacional, amb tota la responsabilitat que això comporta.

 

  • Com és el client actual?

El client avui dia és exigent, racional i està informat, un perfil que requereix un tracte professional, que busca bon preu, una qualitat alta i molta rapidesa.

Ara bé, un cop aconseguim generar una relació d'empatia i de confiança, el client és fidel. Des del primer moment, a Motospazio-Movento incorporem els nostres clients en un programa de fidelització per satisfer les seves necessitats en tot moment i durant el màxim de temps possible.

 

  • Quina diferència Motospazio altres concessionaris de motos?

Intentem diferenciar-nos en tres punts principals: oferir una immillorable relació amb el client, per això comptem amb el nostre programa de fidelització a curt-mitjà-llarg termini. Potenciar i cuidar la imatge premium amb el nou concepte de Urban Mobility Store. I crear noves fórmules comercials com ara la venda corporativa, el pack de manteniment, una quota flexible… sempre pensant en el nostre client.

 

  • Què busqueu als nous professionals del sector?

Busquem la màxima professionalitat i, si pot ser experiència, però sens dubte la formació també és un pilar bàsic per a l'èxit. El que valorem més és l'actitud, el treball en equip, tenir una mentalitat oberta a fer les coses diferents i que s'aportin idees a qualsevol dels departaments.

 

  • Quin perfil és el que més necessita el sector?

Hi ha dos perfils crítics: el de comercial i el de mecànic. Són sens dubte els veritables motors de lempresa.

 

  • Quins espais de trobada i interacció creus que caldrien entre empreses i escoles de formació professional?

Trobar una relació dassociació. Tots dos ens necessitem per evolucionar, per tant, posar objectius en comú i fer-ne un seguiment és molt important. Fer això requereix una comunicació fluida i una voluntat de col·laboració. En aquest sentit, Motospazio-Movento és un exemple clar d'empresa que fomenta la formació dual.

 

  • Quins consells donaríeu als nostres alumnes d'Automoció i Màrqueting?

Donar consells és complicat… Crec que cal ser humil i lluitar per allò que t'apassiona. A més, tal com és la feina avui dia i el temps que ens pren, és important poder treballar, créixer i evolucionar en un sector que ens agradi.

L'automoció és un termòmetre de la nostra societat, amb un repte tecnològic per avançat brutal i el màrqueting és apassionant. Quina gran repte entendre el mercat que ens envolta i poder-ho influir… Quin privilegi!!! Molta sort a tothom.