Més d’un segle de vehicles comercials de Renault

Més d’un segle de vehicles comercials de Renault

Durant més de 100 anys, 118 per ser més exactes, Renault ha desenvolupat, fabricat i venut vehicles comercials lleugers (LCV) per satisfer les necessitats comercials de clients de tot el món. La seva versatilitat ha fet que aquests vehicles comercials hagin servit al llarg dels anys per a múltiples tasques: des de transport de mercaderies i passatgers, fins a funcionar com a cotxes de policia i bombers, etc. A continuació et fem cinc cèntims de la història dels vehicles comercials Renault.

Renault Type C (1900)

El Type C era el seu model més popular a principis del segle XX i s’havia imposat a diferents carreres del moment. Unes victòries esportives que van contribuir a que fos un autèntic èxit comercial i a que es fabriqués la seva versió comercial que tenia capacitat per 250 kg de càrrega i era propulsada per un motor de 450 cc que li proporcionava una potència de 3 cavalls i una velocitat punta de 33 km/h.

Imatge eliminada.

Renault Type MH 6 rodes (1924)

Renault va presentar aquest model a principis de la dècada de 1920 com un vehicle capaç de salvar tot tipus de terrenys. Originalment la funció del vehicle era militar i servia per travessar el desert del Sàhara i facilitar d’aquesta forma les comunicacions de les tropes franceses entre Algèria i l’oest del continent. A mitjans dels anys 20 es va modificar per al seu ús civil i comercial.

Imatge eliminada.

Renault PR Type (1927)

Renault es va interessar ben aviat pel transport de passatgers. El 1909 va fabricar els primers autobusos per a la Compagnie Générale donis Omnibus, que els feia servir com a llançadores pels turistes que prenien les aigües en els balnearis. Uns models que van evolucionar fins al Renault PR Type, un autobús robust i econòmic amb motor de quatre cilindres, 10 CV i amb capacitat per a 12 passatgers.

Imatge eliminada.

Renault 1.000 KG Van (1947)

Aquesta furgoneta va ser el vehicle preferit pels comerciants en la França posterior a la Segona Guerra Mundial i va ser el protagonista dels carrers i carreteres franceses fins a 1959, quan es va retirar discretament. Aquesta furgoneta estava propulsada per un motor de gasolina de 2.383 cc, de 48 CV, amb transmissió a les rodes posteriors per mitjà d'una caixa de canvis de tres marxes.

Imatge eliminada.

Renault Colorale (1950)

La primera pick-up de la marca, precursora del Renault Alaskan ja que es comercialitza fora d’Europa. El Colorale tenia un motor de quatre cilindres amb 1.996 cc que li donaven 58 CV i una velocitat màxima de 105 km/h. El seu pes excessiu, però, va fer que tingués un consum molt elevat de combustible, el que va limitar les seves vendes i va provocar que la seva fabricació es cancel·lés el 1957.

Imatge eliminada.

Renault 4 (1961)

El Renault 4 ha estat un dels models més populars de la marca. Llançat el 1961, es van fabricar més de 8 milions d'unitats fins al 1992. Tenia un motor de quatre cilindres de 747cc, que donava 27 CV de potència. La furgoneta va tenir molt èxit entre els treballadors de classe mitjana de l'època, entre la guàrdia civil espanyola i la gendarmeria francesa. Va ser la precursora de la Express i de l'actual Kangoo.

Imatge eliminada.

Renault Estafette (1975)

La Estafette va ser un dels models comercials més populars entre 1959 i 1980, quan es va deixar de produir. Originalment tenia un motor de 845cc i una càrrega útil de 600 quilos i era el primer vehicle comercial amb tracció davantera. En els anys 70 es va convertir en cotxe de policia. També es va utilitzar com minibus i va ser l’avantpassada directa de la Renault Trafic.

Imatge eliminada.

 

Si tornem al present, Renault compta amb una àmplia gamma de vehicles comercials gràcies als seus tres models: Kangoo, Trafic i Master. La Renault Kangoo és la furgoneta més petita i està disponible tant per a càrrega com per a transport de passatgers. Una de les seves millors característiques és el seu baix consum, homologat a 4,6 litres cada 100 kilòmetres. La Renault Trafic, per la seva banda, és la furgoneta mitjana de la gamma i també pot transportar passatgers i fins a 6.000 litres de càrrega. Finalment, la Renault Master es la furgoneta més gran de la marca i té moltes variants, com a cara cabina de transport oberta, cabina tancada o Combi, per al transport de fins a 17 places.

 

MOVENTO ET RECORDA…

Durant més de 100 anys, Renault ha desenvolupat, fabricat i venut vehicles comercials lleugers (LCV) per satisfer les necessitats comercials de clients de tot el món. Renault compta, actualment, amb una àmplia gamma de vehicles comercials per a totes les necessitats gràcies als seus tres models principals: Kangoo, Trafic i Master.

 

TAGS

ACTUALIDAD / CURIOSIDADES / VEHICULOS INDUSTRIALES

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Piaggio 1 EDICION FENG CHEN WANG
Piaggio 1
EDICION FENG CHEN WANG
1.900
Renault
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690