Mercedes 300 SL: Les ales de gavina que van volar més ràpid

Mercedes 300 SL: Les ales de gavina que van volar més ràpid

Gairebé 60 anys han passat des que un dels models més mítics de Mercedes-Benz va sortir al mercat. Es tracta del 300 SL, més conegut popularment com el Mercedes 'Alas de Gaviota' , a causa del seu característic sistema d'obertura de portes en vertical. Aquest superesportiu, un dels primers de la història, va néixer el 1950 com a cotxe de competició però, després de l'èxit aconseguit en diverses carreres, la seva versió 'de carrer' aviat va ser reclamada per l'entusiasta importador de vehicles nord-americà Max Hoffman. I així es va fer. El 1954, la marca alemanya presentava al Saló de l'Automòbil de Nova York un biplaça que esdevindria de seguida una peça de culte a l'abast de molt poques butxaques.

Primer amb carrosseria cupè i després també com a descapotable, es van produir fins a l'any 1957 un total de 1.400 unitats del Mercedes-Benz 300 SL , conegut no només per les seves peculiars portes sinó també per ser el primer que va muntar un motor de gasolina amb injecció directa de combustible. El '300' del seu nom es refereix a la cilindrada del motor, en aquest cas, de 3 litres, que desenvolupa una potència de 240 CV, mentre que el 'SL' prové de 'Sport Leicht' (esportiu lleuger), ja que pesava tan sols 1.160 Kg. La combinació dels dos elements, potència i lleugeresa, li permeten assolir els 110 Km/h en 8,8 segons.

Una anècdota curiosa, que no per això divertida, és que se li va arribar a sobrenomenar com Widowmaker (“faedor” de vídues), a causa de la gran quantitat de conductors que van morir accidentats amb ell. Probablement això estigui relacionat amb un dels punts febles del Mercedes 300 SL: uns frens de tambor insuficients per aturar la potència d'aquest cotxe. La comoditat tampoc no és una de les seves virtuts, ja que l'accessibilitat al vehicle es veu dificultat per les portes originals. En qualsevol cas, res d'això no ha impedit que l''Alas de Gaviota' hagi estat considerat un dels automòbils europeus més aconseguits – la revista Sports Car International el va classificar com l'automòbil esportiu número 5 de tots els temps – i, per a molts, el més espectacular de la marca alemanya.

Ahir i demà

El que és clar també és que si ja va néixer com un cotxe per a rics, ara adquirir un d'aquests clàssics pot costar una autèntica fortuna . Potser per això, i per celebrar el seu 60è aniversari, Mercedes i la seva filial d'altes prestacions AMG han decidit llançar una nova versió de l'Alas de Gaviota, l'SLS AMG Coupé Electric Drive .

Imatge eliminada.

Amb quatre motors, va ser presentat al Saló de París com el cotxe elèctric de producció en sèrie més ràpid del món. Així que si disposeu de 434.000 euros, ja podeu encarregar aquesta joia de disseny clàssic però renovada sensibilitat ambiental.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1 EDICION FENG CHEN WANG
Piaggio 1
EDICION FENG CHEN WANG
1.900
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Mercedes_Benz
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690