Furgonetes, nascudes per treballar

Les furgonetes són, sense cap dubte, un dels vehicles que més ha evolucionat en els últims anys. Els vehicles comercials d'avui dia poc tenen a veure amb les furgonetes de fa uns anys. Motors més potents i eficients i interiors més equipats i confortables marquen la diferència entre les unes i les altres. Malgrat els canvis que han sofert amb el passar dels anys, les furgonetes segueixen sent fidels a la seva missió original: transportar càrregues optimitzant l'espai i portar grups de persones d'un lloc a un altre amb la major comoditat possible.



Si hi ha un vehicle que encara resulta indispensable per realitzar tasques laborals, aquest segueix sent la furgoneta. Aquests vehicles són eminentment pràctics, per aquest motiu en ells prevalgui, malgrat la notable millorança dels últims anys, la funcionalitat i economia de producció per sobre del confort màxim. Depenent de l'ús, les furgonetes es divideixen en tres categories: lleugeres, mitjanes i grans. Les lleugeres, les més venudes, estan concebudes per al repartiment urbà; mentre que les furgonetes mitjanes i grans tenen més vocació de carretera i una major capacitat de càrrega.



Una de les millors furgonetes lleugeres és la Volkswagen Caddy, que el proper mes de juliol estrena la seva quarta generació buscant un ús més polivalent i incorporant motors més eficients. La joia de la corona de Volkswagen és un excel·lent instrument de treball que, no obstant això, no desmereix com a vehicle per a famílies joves o per als amants de les escapades i l'esport, que aprecien la seva versatilitat, el seu major espai interior, la seva facilitat d'accés, i el seu preu favorable si es compara amb els monovolúmenes tradicionals.



Una altra furgoneta lleugera destacable és la Renault Kangoo que, pel seu disseny i qualitat d'acabats, s'acosta molt als paràmetres que definirien qualsevol turisme compacte. Per a molts, la Kangoo pràcticament dóna nom a aquest segment, el de les furgonetes lleugeres, encara que uns altres diran que ho va fer la seva antecessora, la Renault Express. Si hi ha una virtut que, els uns i els altres, atribueixen a la Kangoo és la seva bona capacitat rodadora i el seu excel·lent consum en qualsevol de les seves versions, fins i tot en la seva versió més gran, la Grand Kangoo.



L'oferta de furgonetes lleugeres es completa pels extrems. En aquest sentit, la Dacia Dokker és l'elecció irrenunciable si el preu és el factor determinant en la decisió de compra, encara que tampoc caldria desmerèixer la seva gran capacitat d'aprofitament de l'espai, fins a 3.000 litres de càrrega. Si el preu no és problema, la millor furgoneta lleugera del mercat és la Mercès Citen, una furgoneta premium àmplia, confortable i amb estil amb la signatura alemanya va entrar fa tres anys en el creixent segment de les furgonetes lleugeres.



Si les furgonetes lleugeres se'ns queden petites, l'opció passa per les furgonetes mitjanes, segment del que la Mercès Vito és l'autèntic referent. La Vito és l'únic model de la seva categoria disponible en tres longituds diferents i amb tres tipus de propulsió diferents. Dues virtuts a les quals sumeixi una elegant i inconfusible aparença, un consum moderat i un interior amb molta habitabilitat i una gran sensació de confort, especialment pel seu lloc de conducció, exemple de funcionalitat i ergonomia.

No té molt que envejar-li la Volkswagen Transporter, que aquest any presenta noves versions, equipades amb motors adaptats a la normativa comunitària EU6 que incorporen el Start/Stop de sèrie i estalvien una mitjana d'un litre en consum pel que fa a motoritzacions anteriors. No totes les furgonetes mitjanes parlen alemany. També les cal parlen francès, com la Renault Trafic, que el passat any va estrenar la seva tercera generació des que arribés al mercat en 1981, un vehicle professional en el qual la funcionalitat i el rendiment mecànic són excel·lents.



Si amb aquestes furgonetes mitjanes no tenim suficient, haurem de triar entre la Master, la Crafter i l'Esprintadora, els tres noms més importants del segment de furgonetes grans. La Renault Master té un volum efectiu de càrrega de 13.000 litres i una càrrega útil d'1.530 quilos, unes característiques molt similars a les de la Volkswagen Crafter, un vehicle excel·lent que ha aconseguit una clientela fidel en alguns segments cmo és el cas de les flotes d'ambulàncies. Finalment, la germana major de la família Daimler, la Mercès-Benz Esprintadora, una furgoneta fiable, segura, rendible, de baix consum, gran capacitat de càrrega i un excel·lent equipament de sèrie.

MOVENTO ET RECORDA…

Les furgonetes actuals tenen poc que veure amb les seves antecessores: són eficients, potents i confortables
Aquests vehicles comercials són molt buscades per la seva versatilitat i per la seva possibilitat d'ús com un monovolumen econòmic.
Una bona furgoneta és la que té un bon manteniment. Flama als nostres tallers i concerta una cita
Veuen als nostres concessionaris Stern Motor, Auser i Sarsa i podràs provar la furgoneta que millor es adecue a les teves necessitats