Els elèctrics amb més autonomia del mercat

El segment dels cotxes elèctrics del mercat espanyol ha canviat molt durant els darrers mesos gràcies a l'evolució tècnica experimentada al camp de les bateries. Ara ja és possible gaudir d´un vehicle elèctric capaç de recórrer en teoria més de 400 quilòmetres amb una única càrrega. Gràcies en part a aquesta millora evident de les seves prestacions, els cotxes elèctrics ja s'estan convertint en una realitat cada cop són més habituals a les nostres ciutats i en protagonistes de les primeres trobades multitudinàries, com la smart times que se celebrarà aquest cap de setmana a Salou. Ara, però, repassarem alguns dels elèctrics amb més autonomia del mercat.

 

Smart forfour electric drive

Aquest quatre places compacte és el cotxe ideal per moure's per qualsevol ciutat. Amb 81 CV de potència i una autonomia de 155 quilòmetres , l'smart forfour en la seva versió elèctrica és un segon cotxe perfecte per anar a treballar o un primer cotxe ideal per a algú que no sola sortir gaire de la ciutat. El sistema de propulsió elèctric, fabricat per Renault, s'alimenta amb una bateria d'ions de liti de 17,6 kWh col·locada sota el terra i desenvolupada per Daimler. Tot els smart electric drive compten amb un carregador integrat de 7,2 kW que carrega les bateries al doble de velocitat: 6 hores per un 80% en un endoll 230v i 12Ah o 3,5 hores per un Wallbox específic de 20Ah. Opcionalment hi ha un tercer carregador de 22 kW trifàsic que injecta un 80% de la càrrega en només 45 minuts.

 

Renault Kangoo ZE

El Renault Kangoo ZE és una opció molt interessant per a flotes professionals. El Kangoo elèctric és idèntic en capacitat al seu germà de combustió i passa un cotxe de repartiment a un preu més que raonable. El Kangoo Z.@E. utilitza el mateix motor que feia servir el Renault Fluence ZE, encara que amb la potència màxima limitada a 44 kW (60 CV). La seva autonomia de 170 quilòmetres és suficient per a la majoria de les rutes de repartiment urbanes.

 

Volkswagen e-Golf

Aquest vehicle té uns 190 quilòmetres d'abast màxim i és capaç de carregar les piles al 80% en només 30 minuts, però només si l'endolles a una presa de corrent de 40 kW. En un endoll normal, trigaríeu a carregar-lo al 100% unes 13 hores. L' e-Golf té les prestacions d'un Golf bàsic, i pesa uns 300 kg més que el seu homòleg de gasolina, i és més aerodinàmic gràcies a les modificacions realitzades als baixos, les entrades d'aire del frontal i les llaunes.

 

Mercedes B 250i

Entre les motoritzacions disponibles per a Mercedes Classe B pots trobar una versió totalment elèctrica anomenada B 250y. Aquesta versió compta amb un motor elèctric que produeix una potència màxima de 180 CV, en la línia del rival directe, el BMW i3. Amb la bateria de 28 kWh de capacitat, pot recórrer fins a 200 quilòmetres de distància.

 

Renault ZOE

El Renault ZOE 2017 ha renovat el pioner elèctric de la marca francesa i ho ha fet amb 400 quilòmetres d' autonomia entre càrrega i càrrega total de la nova bateria de 41 kWh. Cotxe destinat al seu ús per ciutat atesa la seva longitud, de 4,08 metres, no és especialment ràpid comparat amb altres elèctrics ja que accelera -de 0 a 100 km/h en 13,5 segons. La bateria del Zoe no entra al preu oficial del vehicle i s'ha de comprar o llogar. Pel que fa als preus, la nova versió del Zoe amb la bateria surt a partir dels 24.625 euros si optem per llogar la bateria, i dels 32.125 si preferim tenir-ne propietat.

 

Audi e-tron

L'Audi e-tron sortirà al mercat el proper any i ho farà amb unes prestacions immillorables: 500 CV de potència, més de 500 quilòmetres d'autonomia i una aerodinàmica molt treballada per un SUV que promet ser revolucionari. Aquest model es propulsarà gràcies a tres motors elèctrics, un que mourà leix davanter i dos més per propulsar leix posterior. Amb un nivell de potència semblant, les prestacions de l'@e-tron són espectaculars per a un elèctric: serà capaç d'accelerar de zero a cent en 4,6 segons, mentre que la velocitat màxima serà de 210 km/h.

 

 

MOVENTO ET RECORDA…

El segment dels cotxes elèctrics del mercat espanyol ha canviat molt durant els darrers mesos gràcies a l'evolució tècnica experimentada al camp de les bateries.