El segment dels cotxes elèctrics del mercat espanyol ha canviat molt durant els últims mesos grà cies a l'evolució tècnica experimentada en el camp de les bateries. Ara ja és possible gaudir d'un vehicle elèctric capaç de recórrer en teoria més de 400 quilòmetres amb una única cà rrega. Grà cies en part a aquesta millora evident de les seves prestacions, els cotxes elèctrics ja s'està convertint en una realitat cada vegada són més habituals a les nostres ciutats i en protagonistes de les primeres trobades multitudinà ries, com la smart times que es celebrarà aquest cap de setmana a Salou. Ara, però, anem a repassar alguns dels elèctrics amb més autonomia del mercat.
Smart forfour electric drive
Aquest quatres places compacte Ă©s el cotxe ideal per moure’s per qualsevol ciutat. Amb 81 CV de potència i una autonomia de 155 quilòmetres, el smart forfour en la seva versiĂł elèctrica Ă©s un segon cotxe perfecte per anar a treballar o un primer cotxe ideal per a algĂş que no sola sortir massa de la ciutat. El sistema de propulsiĂł elèctric, fabricat per Renault, s’alimenta amb una bateria d'ions de liti de 17,6 kWh col·locada sota el sòl i desenvolupada per Daimler. Tot els smart electric drive compten amb un carregador integrat de 7,2 kW que carrega les bateries al doble de velocitat: 6 hores per un 80% en un endoll 230v i 12Ah o 3,5 hores per un Wallbox especĂfic de 20Ah. Opcionalment hi ha un tercer carregador de 22 kW trifĂ sic que injecta un 80% de la cĂ rrega en nomĂ©s 45 minuts.
Renault Kangoo Z.E.
El Renault Kangoo Z.E. és una opció molt interessant per a flotes professionals. El Kangoo elèctric és idèntic en capacitat al seu germà de combustió i esdevé un cotxe de repartiment a un preu més que raonable. El Kangoo Z.E. utilitza el mateix motor que feia servir el Renault Fluence Z.E., encara que amb la potència mà xima limitada a 44 kW (60 CV). La seva autonomia de 170 quilòmetres és suficient per a la majoria de les rutes de repartiment urbanes.
Volkswagen e-Golf
Aquest vehicle té uns 190 quilòmetres d'abast mà xim i és capaç de carregar les seves piles al 80% en només 30 minuts, però solament si ho endolles a una presa de corrent de 40 kW. En un endoll normal, trigaries a carregar-ho al 100% unes 13 hores. L'e-Golf té les prestacions d'un Golf bà sic, i pesa uns 300 kg més que el seu homòleg de gasolina, sent més aerodinà mic grà cies a les modificacions realitzades en els baixos, les entrades d'aire del frontal i les llandes.
Mercedes B 250i
Entre les motoritzacions disponibles per al Mercedes Classe B pots trobar una versiĂł totalment elèctrica denominada B 250i. Aquesta versiĂł compta amb un motor elèctric que produeix una potència mĂ xima de 180 CV, en la lĂnia del seu rival directe, el BMW i3. Amb la seva bateria de 28 kWh de capacitat, pot recĂłrrer fins a 200 quilòmetres de distĂ ncia.
Renault ZOE
El Renault ZOE 2017 ha renovat al pioner elèctric de la marca francesa i ho ha fet amb 400 quilòmetres d’autonomia entre cà rrega i cà rrega total de la seva nova bateria de 41 kWh. Cotxe destinat al seu ús per ciutat donada la seva longitud, de 4,08 metres, no és especialment rà pid comparat amb altres elèctrics ja que accelera -de 0 a 100 km/h en 13,5 segons. La bateria del Zoe no entra al preu oficial del vehicle i bé s’ha de comprar o llogar. Pel que fa als preus, la nova versió del Zoe amb la bateria surt a partir dels 24.625 euros si optem per llogar la bateria, i dels 32.125 si preferim tenir-la en propietat.
Audi e-tron
L'Audi e-tron sortirà al mercat l’any vinent i ho farà amb unes prestacions immillorables: 500 CV de potència, més de 500 quilòmetres d'autonomia i una aerodinà mica molt treballada per un SUV que promet ser revolucionari. Aquest model es propulsarà grà cies a tres motors elèctrics, un que mourà l’eix davanter i dos més per propulsar l’eix posterior. Amb semblant nivell de potència, les prestacions del e-tron són espectaculars per a un elèctric: serà capaç d'accelerar de zero a cent en 4,6 segons, mentre que la velocitat mà xima serà de a 210 km/h.
MOVENTO ET RECORDA…
El segment dels cotxes elèctrics del mercat espanyol ha canviat molt durant els últims mesos grà cies a l'evolució tècnica experimentada en el camp de les bateries.