Els cotxes de gas demanen pas

Dipòsits seat lleó TGI

Les noves tendències, tant socials, com legals, com tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi al mapa dels combustibles . Actualment la majoria dels vehicles es mouen per benzina o dièsel, i, de la mateixa manera que en el passat, el mapa va canviar d'una majoria de vehicles de benzina cap a un equilibri entre benzina i dièsel. El nou canvi no ofereix per a res una igualtat entre vehicles ecològics i els tirats per benzina o dièsel, sinó que ens porta cap a la desaparició d'aquests últims.

El GNC, o Gas Natural Comprimit , és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent , ja que es considera un combustible net . L'ofensiva contra la contaminació cada cop és més gran, ja que, sabem que, a les dues grans urbs espanyoles, Madrid i Barcelona, l'any passat es van registrar nivells de contaminació per diòxid de nitrogen (NO 2 ) superiors als fixats per les directives europees. Gran part de la contaminació per emissions d'òxids de nitrogen (NO X ) provenen dels vehicles dièsel, per això tant l'administració espanyola com l'europea estan creant un marc molt menys favorable a aquests vehicles.

El GNC està considerat una alternativa real ja que té dues bases de molt de pes: Cost reduït del carburant i baixes emissions de NOx.

L'ajuntament de Madrid ja ha anunciat en episodis d'alta contaminació, alguns vehicles podrien quedar-se sense entrar a la ciutat (les matricules paris un dia, al següent les senars). Barcelona ha fet un pas més enllà. A partir del 2020 , els vehicles que no disposin de l'etiqueta ambiental de la DGT no entraran a la ciutat. Això significa que, els vehicles dièsel matriculats abans del 2006 i els gasolina anteriors al 2000 es quedaran als afores de la ciutat. Per contra, els GNC tenen l'etiqueta ECO , ja que les emissions de NO 2 són molt inferiors, per tant tant en un episodi d'alta contaminació a Madrid, oa Barcelona a partir del 2020, no tindran cap problema a circular per totes dues ciutats respectivament.

El cost , afirmen els promotors d'aquests vehicles, es redueix , per quilòmetre recorregut, al voltant d'un 30% respecte a un dièsel, i un 50% respecte a una benzina. El cost daquest carburant és un 25% més barat que el gasoil, és a dir, per 2,5€ es poden recórrer fins a 100Km. Per ser més concrets, el trajecte Barcelona-Madrid es pot fer per menys de 20€.

Que aquests vehicles tinguin un motor dual els converteix en vehicles altament autònoms . És a dir, tenen dos dipòsits, un de GNC, i un altre de benzina. El primer ens garanteix fins a 420Km d'autonomia, però amb el segon arribem fins als 1.360Km , per tant no donaria per fer el trajecte Madrid-Barcelona anada i tornada, i no entrar en reserva.

Aquesta condició de vehicles més net els permet gaudir d'una sèrie d'avantatges . Es beneficia d'una reducció de tarifes a zones públiques d'aparcament, descompte d'un 75% de l'impost local de circulació a Madrid o Barcelona, 30% de descompte als peatges catalans, i, per si no n'hi hagués prou, pot circular pels carrils VAO , sense complir amb locupació mínima.

Amb totes aquestes dades sobre la taula, Seat ha vist la necessitat de brindar vehicles propulsats per aquest carburant als conductors, i ha llançat el Seat Mii Ecofuel, el Seat León TGI, i el Seat León ST TGI.

El Seat Mii Ecofuel és un vehicle urbà, dissenyat totalment per a la mobilitat a la ciutat, que ens ofereix tota la usabilitat d'un utilitari, la seguretat d'una berlina i els beneficis d'utilitzar el GNC. No té absolutament res a envejar els seus germans grans, l'Eivissa o el Lleó, encara que, ells si envegen alguna cosa del Mii, la seva mida, una mica de gran utilitat a les grans urbs, on aparcar i moure's té una gran dificultat.

Els dos Seat León, el León TGI i el León ST TGI , únicament tenen la diferència que, l'ST és un vehicle familiar, i el León TGI és el mateix compacte, amb la mateixa agressivitat, versatilitat i potència de sempre, ara propulsat per un combustible net. Tots dos, amb aquest motor ecològic, compten amb les dues versions de caixa de canvis, la manual i l'automàtica (DSG).

Movento et recorda:

  • Les noves tendències, tant socials, com legals, com tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi al mapa dels combustibles.
  • El GNC o Gas Natural Comprimit és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent, ja que es considera un combustible net.

 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Piaggio 1 EDICION FENG CHEN WANG
Piaggio 1
EDICION FENG CHEN WANG
1.900
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690