Les noves tendències, tant socials, com legals, com tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi al mapa dels combustibles . Actualment la majoria dels vehicles es mouen per benzina o dièsel, i, de la mateixa manera que en el passat, el mapa va canviar d'una majoria de vehicles de benzina cap a un equilibri entre benzina i dièsel. El nou canvi no ofereix per a res una igualtat entre vehicles ecològics i els tirats per benzina o dièsel, sinó que ens porta cap a la desaparició d'aquests últims.
El GNC, o Gas Natural Comprimit , és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent , ja que es considera un combustible net . L'ofensiva contra la contaminació cada cop és més gran, ja que, sabem que, a les dues grans urbs espanyoles, Madrid i Barcelona, l'any passat es van registrar nivells de contaminació per diòxid de nitrogen (NO 2 ) superiors als fixats per les directives europees. Gran part de la contaminació per emissions d'òxids de nitrogen (NO X ) provenen dels vehicles dièsel, per això tant l'administració espanyola com l'europea estan creant un marc molt menys favorable a aquests vehicles.
El GNC està considerat una alternativa real ja que té dues bases de molt de pes: Cost reduït del carburant i baixes emissions de NOx.
L'ajuntament de Madrid ja ha anunciat en episodis d'alta contaminació, alguns vehicles podrien quedar-se sense entrar a la ciutat (les matricules paris un dia, al següent les senars). Barcelona ha fet un pas més enllà. A partir del 2020 , els vehicles que no disposin de l'etiqueta ambiental de la DGT no entraran a la ciutat. Això significa que, els vehicles dièsel matriculats abans del 2006 i els gasolina anteriors al 2000 es quedaran als afores de la ciutat. Per contra, els GNC tenen l'etiqueta ECO , ja que les emissions de NO 2 són molt inferiors, per tant tant en un episodi d'alta contaminació a Madrid, oa Barcelona a partir del 2020, no tindran cap problema a circular per totes dues ciutats respectivament.
El cost , afirmen els promotors d'aquests vehicles, es redueix , per quilòmetre recorregut, al voltant d'un 30% respecte a un dièsel, i un 50% respecte a una benzina. El cost daquest carburant és un 25% més barat que el gasoil, és a dir, per 2,5€ es poden recórrer fins a 100Km. Per ser més concrets, el trajecte Barcelona-Madrid es pot fer per menys de 20€.
Que aquests vehicles tinguin un motor dual els converteix en vehicles altament autònoms . És a dir, tenen dos dipòsits, un de GNC, i un altre de benzina. El primer ens garanteix fins a 420Km d'autonomia, però amb el segon arribem fins als 1.360Km , per tant no donaria per fer el trajecte Madrid-Barcelona anada i tornada, i no entrar en reserva.
Aquesta condició de vehicles més net els permet gaudir d'una sèrie d'avantatges . Es beneficia d'una reducció de tarifes a zones públiques d'aparcament, descompte d'un 75% de l'impost local de circulació a Madrid o Barcelona, 30% de descompte als peatges catalans, i, per si no n'hi hagués prou, pot circular pels carrils VAO , sense complir amb locupació mínima.
Amb totes aquestes dades sobre la taula, Seat ha vist la necessitat de brindar vehicles propulsats per aquest carburant als conductors, i ha llançat el Seat Mii Ecofuel, el Seat León TGI, i el Seat León ST TGI.
El Seat Mii Ecofuel és un vehicle urbà, dissenyat totalment per a la mobilitat a la ciutat, que ens ofereix tota la usabilitat d'un utilitari, la seguretat d'una berlina i els beneficis d'utilitzar el GNC. No té absolutament res a envejar els seus germans grans, l'Eivissa o el Lleó, encara que, ells si envegen alguna cosa del Mii, la seva mida, una mica de gran utilitat a les grans urbs, on aparcar i moure's té una gran dificultat.
Els dos Seat León, el León TGI i el León ST TGI , únicament tenen la diferència que, l'ST és un vehicle familiar, i el León TGI és el mateix compacte, amb la mateixa agressivitat, versatilitat i potència de sempre, ara propulsat per un combustible net. Tots dos, amb aquest motor ecològic, compten amb les dues versions de caixa de canvis, la manual i l'automàtica (DSG).
Movento et recorda:
- Les noves tendències, tant socials, com legals, com tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi al mapa dels combustibles.
- El GNC o Gas Natural Comprimit és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent, ja que es considera un combustible net.