Els cinc millors cotxes 100% elèctrics

coche, electrico, zarza, volkswagen, e-golf

És una pregunta que ens fem any rere any però que aquesta vegada sembla que pot tenir una resposta positiva. Serà 2018 l’any dels vehicles elèctrics? Sembla ser que sí i hi ha una sèrie de factors que conviden al optimisme mediambiental. D’una banda, l’augment de la consciència verda dels conductors. I, d’altra, les restriccions, cada cop més generalitzades, a l’ús de vehicles de combustió a les grans ciutats a causa dels episodis greus de contaminació. Si a aquests dos factors sumem l’augment de l’autonomia i prestacions dels cotxes 100% elèctrics i la millora de la velocitat dels sistemes de recàrrega, tot apunta bé. Si estàs disposat a dir adéu als motors convencionals, repassa la nostra llista dels cinc millors cotxes 100% elèctrics.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen comercialitza una versió 100% elèctrica d’un dels seus models més emblemàtics. El Volkswagen e-Golf es propulsa amb una bateria de 35,8 kWh que li proporciona una autonomia de 279 kilòmetres i una potència final de 136 CV. Aquest vehicle incorpora un ampli ventall de sistemes intel·ligents d’assistència a la conducció, com ara la frenada d’emergència o la detecció de vianants, i l’aplicació Discover Pro, que facilita la navegació i assegura l’entreteniment durant els viatges.

  • BaterĂ­a de 35,8 kWh
  • 279 kilòmetres d’autonomia
  • 136 CV de potència final CV

Imatge eliminada.

smart forfour electric drive

Aquesta versió del icònic model d’smart compta amb una bateria de 60kWH, recarregable en unes tres hores, que alimenta un motor capaç de generar 81 CV de potència i una velocitat màxima limitada a 130 km/h. Aquest vehicle, pensat per a un ús majoritàriament urbà, té una autonomia real de 160 kilòmetres. Un altre del seus atractius és l’acord entre smart i Endesa amb el qual els clients de la marca tindran 1.200 kWh gratis a l’any, el què equival a uns 10.000 kilòmetres, si recarreguen en horari nocturn.

  • Bateria de 60kWh, recarregable en unes tres hores
  • 81 CV de potència i una velocitat mĂ xima limitada a 130 km/h.
  • Autonomia real de 160 kilòmetres.

Imatge eliminada.

Renault ZOE i40

La marca francesa es una de les que més experiència acumula pel que fa als vehicles elèctrics. La seva millor opció actual és el ZOE, l'elèctric més venut d'Europa: des del seu llançament a principis de 2013 s'han venut més de 50.000 unitats, bona part d’elles destinades a flotes d’empreses. Amb el ZOE i40 la marca francesa ha aconseguit arribar als 400 kilòmetres d’autonomia (320 si es fa una recàrrega ràpida). La bateria de 41 kWh li proporcionen 92 CV de potència.

  • El Zoe Ă©s l'elèctric mĂ©s venut d'Europa: des del seu llançament a principis de 2013 s'han venut mĂ©s de 50.000 unitats, bona part d’elles destinades a flotes d’empreses
  • El ZOE i40 arriba als 400 kilòmetres d’autonomia (320 si es fa una recĂ rrega rĂ pida)
  • La bateria de 41 kWh li proporciona 92 CV de potència.

Imatge eliminada.

Hyundai Ioniq Elèctric

Hyundai ja és una de les marques pioneres en la nova generació de vehicles híbrids i ara també ho vol ser al món dels 100% elèctrics. Abans de 2020 llançarà una dotzena de models i el primer és el Ioniq Elèctric, dotat amb el mateix equipament que les versions convencionals i amb una bateria de 88kWh que li assegura una potència de fins a 120 CV i una velocitat màxima de 165 km/h. Pel que fa a l’autonomia, oficialment és de 280 kilòmetres sense necessitat de recarregar.

  • El Ioniq Elèctric tĂ© una bateria de 88kWh que li assegura una potència de fins a 120 CV
  • Autonomia de 280 280 kilòmetres sense necessitat de recarregar
  • Hyundai llançarĂ  una dotzena de vehicles 100% elèctrics abans del 2020

Imatge eliminada.

Mercedes EQA

Mercedes Benz ha promès que al 2022 hi haurà un mínim de 10 models 100% elèctrics seus circulants per les nostres carreteres. De moment, només tenim la constància del prototip presentat al darrer Saló de Frankfurt, el Mercedes EQA, un vehicle compacte dissenyat per a l’ús urbà però també apte per gaudir de la carretera gràcies a la seva bateria de 60 kWh que li dónen una potència de 272 CV i una autonomia de gairebé 400 kilòmetres. La versió comercial del EQA podria arribar als concessionaris a principis de 2019.

  • Mercedes Benz ha promès que al 2022 hi haurĂ  un mĂ­nim de 10 models 100% elèctrics seus circulants per les nostres carreteres
  • El Mercedes EQA tĂ© una bateria de bateria de 60 kWh i una potència de 272 CV
  • Autonomia de 400 kilòmetres
  •  

MOVENTO ET RECORDA…

Serà 2018 l’any dels vehicles elèctrics? L’augment de la consciència mediambiental, les restriccions al trànsit dels vehicles de combustió i la millora de l’autonomia i prestacions d’aquests vehicles apunten a que sí.