El Mégane es renova per continuar donant guerra

Hi ha models que semblen eterns i que, periòdicament, es renoven per continuar seduint milers de conductors exigents amb els dissenys i les prestacions dels automòbils. A Renault ho saben i al passat Saló de Frankfurt van presentar la quarta generació del Mégane , renovat amb un disseny espectacular, motors més eficients, més equipament i una qualitat revisada. Un renovat Mégane amb què la marca francesa vol consolidar-se com la reina del segment dels compactes.

El nou Mégane és una mica més llarg (4,359 m) i més ample (1,591 m) que el seu predecessor, així com lleugerament més baix (1,447 m). Unes mesures que el fan més aerodinàmic, alhora que s'aconsegueix una habitabilitat més gran i un increment de la capacitat de càrrega del maleter –fins als 384 litres. L'increment de l'habitabilitat el notaran especialment els ocupants de les places posteriors, que guanyaran 20 mil·límetres extra d'espai per als genolls. Les places del nou Mégane també aporten una de les millors amplades per a espatlles del segment: 1,44 m als seients davanters i 1,39 m als posteriors.

El nou Mégane és una mena de Talisman compacte i es nota en el seu disseny. El primer que crida l'atenció, i molt, és el disseny dels fars LED en forma de C que es prolonga als para-xocs, amb una calandra que unifica les òptiques com el rombe gegantí de Renault al centre. La nova versió del Mégane és més esvelta que l'actual i unifica la seva estètica amb les noves fesomies d'altres models com el Clio, el Captur o l'Espace.

Renault ha renovat el seu model amb set motoritzacions –quatre dièsel i tres benzina– que satisfaran les necessitats de tota mena de conductors. L'oferta dièsel són els motors Energy dCi 90, Energy dCi 110, Energy dCi 130 i Energy dCi 165 (exclusiu de la versió GT). L'oferta de benzina es limita als motors Energy TCe 100, Energy TCe 130 i Energy TCe 205, el més potent només per a la variant GT. Els canvis van a gust del conductor: tant poden ser manuals de sis velocitats com a automàtics EDC amb les mateixes marxes.

La marca francesa equipara al Mégane amb el Talismà i l' Espace . A més, ofereix de sèrie el sistema Multi-Sense, que permet gaudir de cinc maneres de conducció diferents (Sport, Normal, Confort, Ressò i Personalitzat) i adaptar la resposta de l'accelerador, del motor, de la caixa de canvis, de la il·luminació ambiental (vermella, verda, blava, violeta o marró) i dels seients a les preferències de cada conductor. Els nous Mégane també incorporen seients calefactables, amb reglatge lumbar elèctric i funció de massatge per al conductor.

El nou model traspua tecnologia. Depenent de la versió, els nous Mégane equipen una pantalla TFT de set polzades o una tauleta de 8,7 polzades que actuen com si fossin el panell d'instruments. També incorpora el sistema R-Link 2 d'infoentreteniment, que té reconeixement de veu, navegació, telèfon, ràdio i altres aplicacions. Segons a quin país es comercialitzi, aquest sistema del Mégane ofereix 12 mesos gratuïts de TomTom Traffic. Finalment, els amants de la música també estan enhorabona, ja que poden optar per un sistema de so Bose amb nou altaveus.

La nova generació d´aquest clàssic model també incorpora un ampli catàleg d´assistències de conducció, des del cada vegada més habitual sistema d´alerta d´angle mort, fins a aparcament amb mans lliures, passant pel sistema de detecció de senyals amb alerta d´excés de velocitat , l'alerta per canvi involuntari de carril, el control de creuer adaptatiu i el sistema de frenada d'emergència assistida. A quin preu? Més o menys com les versions precedents. Per saber-ho, vine a veure'ns i et donarem el preu just del nou Mégane que més t'agrada.

MOVENTO ET RECORDA…

  • Renault va presentar al passat Saló de Frankfurt la quarta generació del Mégane, renovat amb un disseny espectacular, un motor més eficient, més equipament i una qualitat revisada
  • El nou Mégane es comercialitza amb set motoritzacions, quatre dièsel i tres benzina, que satisfaran les necessitats de tota mena de conductors.