L'estalvi , el control de despeses i la reducció de la petjada mediambiental són tres factors que, a poc a poc, estan obrint les portes a la generalització del carsharing corporatiu. És a dir, empreses que posen una flota de vehicles a la disposició dels seus empleats. La multinacional elèctrica Endesa o l'automobilística SEAT, per exemple, inclouen la creació d'aquestes flotes de carsharing entre els seus plans de sostenibilitat, en promoure l'ús racional del cotxe, només quan es necessita. Si el seu ús es generalitzés en les empreses, asseguren els experts, es podria disminuir en un 64% del consum d'energia i les emissions, així com reduir en un 70% de l'espai públic dedicat a l'aparcament a les nostres ciutats.
Quin és el projecte de carsharing intern d'Endesa? Bàsicament, se centra en l'existència d'una flota elèctrica formada per una vintena de vehicles, amb una autonomia de 130 quilòmetres, que funciona a les seves seus de Madrid, Barcelona, Sevilla, Palma de Mallorca, Las Palmas i Tenerife. Des de la seva engegada a mitjan 2017, la flota d'Endesa ja ha recorregut 90.000 quilòmetres, que equivalen a una reducció d'emissions d'unes 10 tones deCO 2. Un èxit que ha animat a l'empresa a doblegar el nombre de cotxes de la flota aquest any. I és que, el carsharing ha arribat a les empreses per quedar-se i deixa de ser una pràctica exclusiva entre particulars.
A part de ser una alternativa real a la compra d'una flota d'empresa i a la utilització d'altres mitjans de transport públics per l'estalvi que comporta, fins a un 40%, el carsharing té un gran aliat per a la seva generalització a nivell corporatiu: la digitalització. Els empleats d'Endesa, per exemple, només necessiten fer una reserva per Internet o per una aplicació específica per usar els cotxes de la flota. Després, n'hi ha prou amb lliscar la targeta d'usuari per al parabrisa per accedir al vehicle i utilitzar-ho. I és que el pagament per ús, la utilització versus propietat, la mobilitat i la facilitat s'estendran al sector de l'automòbil i regiran el futur de la indústria.
Així, un dels principals actors de la indústria automobilística europea, SEAT, la filial espanyola del Grup Volkswagen, acaba d'engegar el seu propi servei de cotxe compartit per donar servei als seus més de 14.000 empleats. El SEAT Connected Sharing és un servei amb el qual els empleats de SEAT poden reservar per un període de temps curt un conjunt de vehicles de la flota corporativa de la companyia a través d'una app de manera còmoda, ràpida i eficaç. Aquest servei és gratuït per a usos professionals i de pagament per a usos privats, descomptant-se de la nòmina del mes següent a l'ús.
Les tarifes per a l'ús personal es calculen en funció de la durada de la reserva i els quilòmetres realitzats i inclouen gasolina, segur, manteniment i assistència en carretera. Aquest servei de carsharing es gestiona a través de la app SEAT Connected Sharing que els treballadors de SEAT poden instal·lar en el seu telèfon i permet obrir el vehicle assignat a través d'una clau digital. La iniciativa s'engloba en el concepte de mobilitat flexible i més fàcil de SEAT i permet que els treballadors de SEAT comparteixin unitats del León, del Ateca, del nou Eivissa i de l'últim llançament de la marca de Martorell, l'Arona.
Aquest servei de carsharing es basa en l'ús de la tecnologia SEAT ANEU, que permet accedir als vehicles sense necessitat de les claus físiques convencionals i fer-ho amb smartphone o un altre dispositiu digital. Amb aquest sistema, Seat coneixerà a l'instant qui és l'usuari que utilitza el vehicle, amb el que es guanya en facilitat de gestió i eficiència de la flota. L'evolució d'aquest tipus de tecnologia impulsa el concepte de mobilitat amb el qual SEAT vol proporcionar solucions fàcils per a usuaris i conductors.
El carsharing corporatiu és una mostra més de com el renting tradicional s'està reinventant per arribar a les pimes per la via de la personalització i de dissenys alternatius. Si necessites alguna més informació, no dubtis a contactar amb els nostres professionals.
MOVENTO ET RECORDA…
L'estalvi, el control de despeses i la reducció de la petjada mediambiental són tres factors que, a poc a poc, estan obrint les portes a la generalització del carsharing corporatiu