Com emplenar un bon part d'accidents amistós

Ens agradaria que aquest dia no arribés mai, que aquest fora un tràmit que ens poguéssim estalviar, sobretot, per ser la conseqüència d'alguna cosa que no hauria d'haver succeït. No obstant això, rars són els casos de conductors que no s'han vist implicats alguna vegada en un accident de cotxe ni han tingut, per tant, que emplenar un part. Així que l'única cosa que podem fer és estar el millor preparats possible per afrontar aquesta situació. Aquí van algunes recomanacions sobre com emplenar un part amistós.

És obvi i alhora molt fàcil de dir però difícil de complir: hem de procurar mantenir la calma, no posar-nos nerviosos ni atabalar o falta al respecte a la part contrària. Emplenar la documentació és un procés que ens portarà una estona i que requereix certa meticulositat i atenció. Val la pena, no obstant això, invertir temps i energies a fer-ho be perquè pot estalviar-nos problemes posteriors. Cal emplenar la documentació de forma clara i concisa i escriure amb lletra majúscula per facilitar la comprensió.

És molt important que anem amb compte per no confondre les dades del vehicle A (que ocuparan la columna blava) amb els de el vehicle B (que ocuparan la groga). Hem d'emplenar totes les caselles que puguem, però no més de les necessàries. Si no trobem cap casella en la part denominada ‘Circumstàncies’ que s'adapti al succeït, és millor no emplenar cap. Si volem matisar alguna cosa, hem de fer-ho en l'apartat ‘Observacions’ i si necessitem més espai per escriure anar ‘Descripció de l'accident’, en el revers. Resulta molt recomanable fer un dibuix del succeït en la part reservada per a aquest, en el qual es reflecteixi el sentit de la marxa, el punt de xoc inicial i la posició dels dos vehicles.

Tercers Implicats

En el cas que hi hagi testimonis, hem d'intentar aconseguir el seu telèfon i adreça i incloure'ls a l'Apartat 5. Si hi hagués persones lesionades o altres vehicles implicats en l'accident, hem d'indicar-ho a l'apartat 22/24. Una vegada finalitzat i si els dos estem d'acord, tots dos implicats hem de signar el part i quedar-nos amb una de les còpies per lliurar-la a l'asseguradora. Després d'haver signat, ja no podem modificar res, ja que no quedaria reflectit en la còpia.

El més recomanables és que un dia, tranquil·lament a casa, agafem la documentació del part i l'analitzem amb una mica de deteniment. Així, en cas d'accident i en un moment de més tensió, no ens serà tan complicat fer front a aquest inevitable tràmit.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Piaggio 1
Piaggio 1
1.190 1.500 -21%
Piaggio 1
Piaggio 1
1.390 1.500 -7%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio 1 +
Piaggio 1 +
1.890 1.800
Honda EM1 e:
Honda EM1 e:
1.900
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.990 1.890
Honda Vision 110
Honda Vision 110
2.049 2.190 -6%
Daelim XQ1/D 125
Daelim XQ1/D 125
2.090
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
2.190 1.900
Honda CRF 50
Honda CRF 50
2.275 2.275
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Honda Vision
Honda Vision
2.555 2.525
Piaggio Beverly 300
Piaggio Beverly 300
2.690 2.790
Piaggio Beverly 350
Piaggio Beverly 350
2.690
Royal Enfield Himalayan
Royal Enfield Himalayan
2.690
Honda CRF110F
Honda CRF110F
2.790 2.750