Cinc mesures falsament eficients

La conducció eficient no és altra cosa que un conjunt de tècniques de conducció com utilitzar bé les marxes o arrencar adequadament el vehicle que, conjugades amb una nova actitud del conductor, donen lloc a una nova manera de comportar-nos al volant que millora el confort i un augment de la seguretat viària, a més d'obtenir una disminució del consum de carburant i emissions al medi ambient associades, així com una reducció del cost de manteniment. Quantificant el que significa, la conducció eficient permet aconseguir un estalvi mitjà de carburant i emissions de CO 2 d'un 10% aproximadament.

Per aconseguir aquest percentatge de disminució de la nostra factura econòmica i ecològica, sovint s'adopten una sèrie de mesures falsament eficients amb què pensem que estalviarem combustible. I res més lluny de la realitat. Amb les cinc mesures que desglossem més només no estalviarem ni un cèntim en combustible, sinó que podem posar en perill el funcionament del nostre vehicle, arriscant-lo a patir més d'una avaria . A Movento volem ajudar-te a conèixer quines són aquestes cinc pràctiques estèrils. Això sí, evitar-les és la teva responsabilitat.

1. Utilitzar benzina de menor octanatge. L' octanatge és una escala que marca la qualitat i la capacitat antidetonant de la gasolina per evitar explosions en la combustió interna i per alliberar la màxima quantitat d'energia útil per al funcionament del cotxe. Si vols preservar la salut del teu motor, fes servir l'octanatge establert pel fabricant. D'aquesta manera, no només aconseguiràs evitar possibles avaries, sinó que també aconseguiràs gaudir al màxim de les prestacions mecàniques del teu automòbil.

2. Circular en punt mort. Tots els manuals de conducció eficient desaconsellen la conducció en punt mort , principalment per raons de seguretat. Però també per raons d‟eficiència. Quan el motor no porta una marxa engranada, necessita injectar benzina de manera constant per no calar-se, uns 0,6 litres per hora. D'altra banda, si circulem amb una marxa engranada són les rodes les que mouen el motor (la transmissió i el motor estan acoblats) i no cal injectar combustible perquè el cotxe segueixi en marxa

3. Apagar l'enllumenat. Circular amb els llums encesos no augmenta el consum de carburant, almenys de forma apreciable. Si bé és cert que tot allò que suposi una despesa d'energia es tradueix en un consum de carburant més gran, l'increment en encendre l'enllumenat és mínima: no arriba a 0,1 l/100 km si el teu cotxe va equipat amb uns fars halògens tradicionals o de xenó, i és gairebé inapreciable si el teu vehicle disposa de llums de dia amb tecnologia Led.

4. Apagar el motor als semàfors. Aquesta mesura no és eficaç. Per norma general, la durada d'un semàfor oscil·la entre els 20 i els 50 segons, un espai de temps molt curt per aconseguir un estalvi de combustible significatiu, com el que s'obté en apagar el motor en una retenció a la carretera, per exemple. Aquesta mesura, per altra banda, implica un major cost de combustible ja que apagar el cotxe i tornar a encendre'l als semàfors implica un consum un 10% superior a mantenir el motor en marxa mentre esperem a tenir el semàfor en verd.

5. Estalviar en manteniment. Una de les mesures més ineficaces en termes d'eficiència i estalvi és renunciar al manteniment correcte del cotxe. El que a priori pot semblar un estalvi a la llarga es transformarà en més avaries i més despesa econòmica. El que realment estalvia diners és fer un manteniment preventiu , almenys una vegada a l'any. Tampoc no està de més adoptar una sèrie de mesures com verificar el nivell d'oli amb freqüència, revisar el líquid anticongelant, canviar els eixugaparabrises quan es nota que funcionen pitjor, mirar l'estat del líquid de direcció hidràulica, veure mensualment el nivell del líquid de frens, o comprovar l'estat dels pneumàtics amb freqüència.

 

MOVENTO ET RECORDA

Per disminuir la nostra factura econòmica i ecològica, sovint adoptem una sèrie de mesures falsament eficients amb què pensem que estalviarem combustible. I res més lluny de la realitat.